Just arrived in Barcelona!

29 Jun

Jawel lieve schatten! Het is eindelijk dan toch gebeurd….I am in barcelona!!! No more ‘Iamsterdam’ …noooo, from now onwards…. ‘IBarcelona’, ook al is dat woordelijk niet zo grappig, en ook al woonde ik niet in (en had ik niet heel veel met) Amsterdam. Maar toch, tijdens momenten als deze wordt men toch wat melancholiek, en ga je toch opeens aan dergelijke dingetjes denken. Anyhow. Barcelona. Ja. Daar zit je dan! En, zal ik je eens wat zeggen, voelt helemaal niet verkeerd! Heb het nou al zo vaak gedaan; verhuizen naar het buitenland – USA , een wilde poging naar Luxemburg (volledig mislukt!), Costa Rica, 2x Mexico, Italie, Tanzania (maar wel voor spek en bonen), en dan nu….Spanje! Maar…deze keer is het anders, deze keer is het voor altijd!!! Tenminste, dat is de bedoeling dan. Ik heb genoeg kunnen oefenen, zou je zo zeggen, en dat klopt ook wel, maar toch…als het moment dan daar is, dan denk ik eigenlijk nog maar een ding: MAMA, ZAT IK NOG MAAR VEILIG IN JE BUIK!!! Wat voelt het dan heerlijk vertrouwd om weer even beschermd te worden door je eigen liefste moedertje, om weer even kind te zijn, niks te moeten, en vooral niet hoeven op te vechten tegen de grote, enge, koude buitenwereld. Maar ja…als je dan eenmaal geland bent, en de zon lacht je toe, en mijn mannetje staat daar met open armen en zenuwen in zijn buik op mij te wachten….en zegt dan: “Chiquita, tengo una regalito para ti!” (“Kleintje, ik heb een kadootje voor je!”). Tja, dan valt het allemaal wel weer mee!!! Jaaaa, nou wil je natuurlijk wel weten wat het kadootje was? Nou, een sleutelbosje met onze nieuwe huissleutels met een zilveren beertje sleutelhanger eraan. En…wat staat er op het beertjes buikje? Juist ja: Barcelona! Lekker cheesy huh, maar…ik kan je verzekeren: op dat soort momenten is dat het beste kado ooit! Dus, na drie opgedroogde tranen, en een trillend lipje, en een dikke kus, was ik weer in topvorm (zo ongeveer dan). Klaar voor het nieuwe avontuur. Heerlijk tapas gegeten, toch maar voor de veilige asperges gekozen. Ik ben geen viseter, zoals jullie wellicht wel weten. En pulpo (octopus) ziet er echt heel erg goor uit, maar toch…dat wordt mijn nieuwe doel. In Barcelona. Zie je het al voor je, mij die sliertige beentjes naar binnen werken? Bheeeee!

De volgende dag (gisteren dus) was ik echt TE moe! De afgelopen weken vol gas gegeven, nu moest de koelvloeistof echt even vervangen worden (met deze temperaturen is de kans op oververhitting helemaal groot!). Dus, lekker op mijn gemakje koffers uitgepakt, en samen met Vic ons stekkie verbouwd.  Zal snel foto’s maken. Lekker modern ingericht, minimalistisch heet dat natuurlijk, maar ik vind het eigenlijk een beetje leeg. Ik ben meer van de prutjes enzo, maar…in het kader van ‘doe-al-je-spullen-weg’, past dit wel een beetje!

Nou, en toen vanmorgen…

Jaaa…..hoe wordt je Spaanse Residente in 4 uur? Nou…ik weet nu precies hoe het moet!!! Ik stond aardig vooraan in de rij bij de Foreign Police Station (whatever!), dus…mocht redelijk snel door! Jaaa, mensen…er valt weinig over te zeggen: goed geregeld, zo lang je je maar aan de regels houdt, en ook het pad van bureaucratie wilt bewandelen. Maar, dan kom je er wel vanzelf. Dus, ik ben nu in het bezit van mijn N.I.E. (Numero Identificacion Extranjero), en dat dan voor het lullige bedrag van 10 euro!  Moet je wel weer terug die hele rij in, want je moet ergens anders betalen, namelijk bij de bank om de hoek. En, dan moet je natuurlijk ook het bonnetje niet vergeten, anders moet je voor de 3e keer achteraan in de rij! En, ik heb nu ook een Numero de Securidad Social (andere locatie, en kortere rij)…dus…ik mag werken…en de 10 euro weer terug verdienen!!! Jippie! Ik voel me al echt een Spaanse residente! Loop nog net niet met een flamengo jurkje aan….ook al werd ik wel heel erg verleid door alle mooie schoenenwinkels op de terugweg. Pffffff!Lang leven het shoppen in Barcelona. Als je dan voor mij niet naar Barcelona wilt komen, kom dan op z’n minst voor de mooie winkels!!! mama mia! Jaaaa, en…wij wonen ook lekker centraal, Gucci en Chanel zitten om de hoek. Niet dat ik het salaris daar voor heb hoor, mocht je opeens denken dat ik tonnen met geld aan het verdienen ben! Wil niet de verkeerde indruk wekken. Op de terugweg naar huis ook nog zo’n heerlijke goedkope Chineze rotzooizaak ontdekt. Zo een van: alles-voor-1-euro-shop. Dus…mijn kledinghangers zijn ook weer binnen! Kan ik eindelijk al die gezellige zomerjurkes netjes in de kast hangen, hoejoe! Nou, dus…al met al…het leven is goed hier de eerste paar dagen. Vanmiddag heb ik mezelf maar getrakteerd op een heerlijke cappucino, ergens aan Avenida Diagonal, om dit te vieren (met mezelf!!!). Boekje erbij (van mijn zus geleend, gaat over 6 latina vrouwen – nou, ik voel me er ook wel zo’n dametje!!!), zonnetje erbij…een alleraardigste ober, die me korting gaf omdat ik niet genoeg kleingeld had, dus…ja….wat wil een mens nog meer! De tranen zullen best nog wel komen hoor, want….stiekem…mis ik jullie tuurlijk best wel, maar….weest niet ongerust: HET LOOPT ALLEMAAL SUPER TRANQUILO!

Oja…en was het bijna vergeten: a.s. dinsdag is mijn eerste werkdag! Op weg naar de Gucci jurk, …..en de octopus!

Lieve groeten,

Ellen

 

8 Responses to “Just arrived in Barcelona!”

  1. Corrien June 29, 2011 at 6:22 pm #

    Ha zus,

    Dat klinkt allemaal helemaal niet verkeerd!!
    Geniet nog van je vrije dagen!!!
    Enne, hier is het heeel slecth weer geweest vannacht, dus…..net op tijd weg!!!

    XXX

  2. Ilse June 29, 2011 at 10:55 pm #

    Hi elena!
    Wat leuk om je zo te volgen. Je hebt groot gelijk joh. Ga ervoor en geniet! Carpe diem! Het gaat vast lukken! Zeker en vast kom ik je een keer opzoeken wanneer je wat vakantie dagen hebt opgebouwd..whahaha! Adios chica! Ik mis je wel hoor.. Dikke zoen van mij!

  3. Rinske June 30, 2011 at 10:36 am #

    Ik wil je opzoeken…. JAAAAAA!!!
    Enjoy guapa!
    X Rins

  4. Annemieke June 30, 2011 at 4:41 pm #

    Hi Ellen,
    Wat leuk om je blog te lezen en wat een avontuur! Hoop dat je werk bevalt en dat jullie huisje al een beetje als thuis voelt!!

    Liefs Annemieke

  5. Esther July 3, 2011 at 8:50 am #

    ha lieve Ellen!
    Kom maar door met die verhalen, heerlijk om te lezen! Enjoy the culture shock 😉 Kun je nog ns terug denken aan Raya Nunez… haha!
    Veel succes op je eerste werkdag, ben benieuwd.
    Veel liefs, XX Esther

  6. Joyce July 3, 2011 at 12:44 pm #

    He El,
    Zo te lezen bevalt het je daar al uitstekend! Goed om te horen!
    En om eerlijk te zijn, begint het bij mij nu ook een beetje te kriebelen….

    Veel plezier nog in Barça en veel success met je nieuwe baan.
    Q te vaya bien!

    Veel liefs, Joyce

  7. Marloes July 4, 2011 at 8:56 am #

    Lieve El,

    Heerlijk om te lezen, gaat helemaal goedkomen daar!!
    Morgen dus je eerste werkdag…of was dat vorige week?
    Zet’m op meid!!!! Ik denk aan je en zal je blog op de voet volgen.
    Beetje meezwijmelen met mijn stoere vriendin die dit nieuwe leven met de liefde van haar leven aangaat. Kom je snel opzoeken!!!

    XXXXX Loes

  8. Julia August 22, 2011 at 10:56 pm #

    Amiga!! please put some posts in englih or spanish o even catalan jaja i cant read holandes!! un abrazo!

Leave a Reply

