A trabajar!

7 Jul

Hola amigos!

Yep!!! Aan het werk. Genoeg genoten de afgelopen dagen, nu is het tijd om wat te gaan doen! Ben afgelopen dinsdag begonnen, en moet zeggen dat het goed bevalt. Leuk team, lekker internationaal, zit daar voorlopig nog wel op mijn plek. Wil natuurlijk veel te graag al helemaal pro zijn. Volgens mijn manager moet ik het vooral tyranquilo – tranquilo doen, dus….dan doe ik dat maar en rem mezelf behoorlijk af. Ik wil natuurlijk al meteen een eindsprintje pakken. Niet dus!

Dus….daar stap ik dan elke dag om 8 uur in de metro, van Girona de gele lijn naar Valanquer (of zo iets onuitspreekbaars). Vervolgens prop ik mezelf  in een overvolle blauwe lijn metro richting Cornella. Bij Sants, na zo’n 5 stops, loopt het al lekker leeg, en kan ik mezelf  comfortabel op de plastic stoel nestelen. Dan pak ik mijn yoghurtje erbij, en natuurlijk mijn Latina boek (waar ik het de vorige keer al over had) en word ik langzaam wakker tot de ene laatste stop: Gavarra. vind je de route net zo spannend als ik, kijk dan even op http://www.barcelonatips.nl/metro-barcelona/. Om je een beeld te geven van Gavarra, mijn eindstation: dat is echt zo’n flattenwijk bovenaan een heuvel. De eerste keer dat ik van hier naar mijn werk liep (onderaan de heuvel, op een industrieterrein), heb ik natuurlijk een mega omweg genomen. Uhhhh, waar ben ik???? Maar, inmiddels heb ik vam mijn errores geleerd, en neem ik de stiekeme looproute, als een volleerd residente Espanola (m.a.w. follow the mass, dan kom je er vanzelf!). Nou, en dan kom ik in een heel groot kantoorgebouw van Airproducts dus. En, dan zitten daar dus een heleboel internationale lui in allemaal talen druk te babbelen en zich bezig te houden met hele belangrijke dingen, met allemaal van de headsetjes in hun oren enzo! Enne…ik sta er dan een beetje naast…en kijk er naar! Heel leuk dus.

Inmiddels ben ik behoorlijk pissed op Pepephone. Pepehone is zo’n lekkere competative mobile phone provider (goedkoop dus!), maar om een micro simcard van ze te krijgen is nog niet zo makkelijk.  Om het even duidelijk te maken: ik heb inderdaad een iphone, en dan heb je dus een micro sim nodig. Jaaaa, Nokia koelkast af, op weg naar de 21e eeuw! Ik ben hip en trendy in Barcelona! Anyways, mijn vriend Pepe doet behoorlijk moeilijk, dus….ben ik verplicht om nog steeds met mijn Nederlandse vriend Tim van Mobile (T-Mobile) te bellen. En dus zit ik nog steeds vast aan mijn koelkast. Ben ik eindelijk hip en trendy, werkt de technology weer niet mee! Dus, daar heb ik echt de balen van. Maar goed, ik ben nog steeds tranquila – tranquila, en probeer me te beheersen. Een nette dame dus.

Ga nu lekker tapas eten en wijntjes drinken. Moet ook gebeuren. Dus, Barca is nog steeds cool, heb alleen een hekel aan Pepe!

Adieu! (da’s Catalan voor Adios!)

2 Responses to “A trabajar!”

  1. Sjoukje July 12, 2011 at 8:18 pm #

    Hi zus
    Nou volgens mij gaat het erg goed! en vind dat fijn om te horen hoor!
    en jeetje he een iphone.. toch wel de nieuwste versie he 😉

    Nou ik spreek je snel weer via skype!

    Dikke kus xxx

  2. Ilse Menting July 17, 2011 at 4:36 pm #

    Hey Elena!
    Nou dat klinkt al heel bueno! Je komt er wel! LOL! Ach, het zou toch ook te gek voor woorden zijn als het allemaal zo fácil zou gaan toch? Enige uitdaging is toch wel aantrekkelijk?! En zolang je die tapas en een wijntje kunt nemen na alle stress…. Heeerlijk!!!
    Ik kijk uit naar je volgende berichten….
    GrtZ
    Ilse

Leave a Reply

