Viva Holanda!

22 Aug

Hallo lieve mensen! Tijd voor een korte update. Ik wilde even snel een paar fototjes rondsturen, under het mom van: een plaatje zegt meer dan 1000 woorden. Of nou ja, iets in die trant. Vic was de afgelopen twee weken in Mexico. Arme ik zat dus zielig alleen hier in het verre Barcelona. Maar…..vorige week was mama hier, dat was echt super leuk. Tuurlijk, wat mama – dochter perikelen, maar vooral heel veel lekkere wijntjes en tapas. Ze vond dat ik er goed uitzag, dus…jawel, kan nog steeds goed mezelf verzorgen! Maar, aan alles komt ‘n end, en dus ook aan haar vakantie hier. Vic was toen inmiddels weer gearriveerd en bij z’n schoonmoeder en mij ingetrokken, dus…een grote happy family! Nou, dit was dus zo’n beetje de uitleg bij de foto rechts.

En, van het weekend zijn we heerlijk een dagje de toerist gaan uithangen. Met de bus naar Tossa del Mar. Inderdaad, voor de Lloret de Mar gangers onder ons, dat ligt daar ergens in de buurt, ook aan de Costa Brava! Een groot vakantieparadijs voor Noord Europeanen, maar…door alle dikke bierbuiken en gekleurde parasols heen, kon ik nog wel het schoons van de stad zien. Echt een prachtig vestigingsstadje, zie het mooie plaatje. Vic en ik hebben hierop geproost met onze twee kannen Sangria, en uit liggen buiken..inderdaad in de zon van 35 graden. Lekker!  

Maar, het feest kan niet op! Zondag had ik  een teamuitje van mijn werk: zeilen (alhoewel…meer moteren), op een mega catamaran, met BBQ (voornamelijk worsten en hamburgers) en wederom heel veel claras (weet je nog, die biertjes…) en sangrias! Pfff – zwaar hoor.  Dus, nog een plaatje hieronder, ter illustratie. Overigens heb ik goed nieuws. Ik ben nog geen alcoholist, en ook nog geen super dikkertje, al komen mijn verhalen natuurlijk wel zo over. Neeeeeee, er wordt hier ook nog heel hard gewerkt. Jawel! Ik ben deze week begonnen in shifts te werken, dus…4 dagen keihard buffelen, en dan 4 hele dagen vrij! Mama mia! Dus, vanaf heden moet ik er zo af en toe op een zaterdag of zondag om 6 uur  uit, daarentegen heb ik soms ook 4 hele dagen om op het strand te liggen. Zooooo, en….het is heet hier!!! LOEI HEET! De zomer is begonnen in Barca land! Iedereen is op vakantie, en de stad is volgelopen met puffende hollanders en duitsers, met hun rugzakjes op de buik, en een grote fles water in de hand. Yeap, ik pik ze er zo uit, die toeristen die eigenlijk liever in eigen land zijn als de warme wind ze toe komt waaien. Ik ben er ook zo een, maar waarempel ben ik inmiddels goed gewend an het aan de temperaturen. Mijn mama had het daarentegen zwaar, de arme schat.  Van het weekend vlieg ik op een neer naar Nederland voor een familie weekend in het Oosten des Lands. Barcelona is fantastisch, eerlijk waar. Maar, de Nederlandse nuchterheid om me heen voor een paar dagen lijkt me heerlijk. En, ik weet zeker dat de kroketten ook met smart op me liggen te wachten, en bovendien heb ik Hema oordoppen nodig om me te beschermen tegen de luidruchtigheid van mijn Braziliaanse homo-buurman. En jullie beloof ik het allemaal hierbij: ik neem de zon mee in mijn koffer. Ik kijk er naar uit, viva Holanda!  

PS: weet iemand of je een losse, i-phone -micro-SIM kaart ergens in Nederland kunt kopen? 😉

2 Responses to “Viva Holanda!”

  1. Uma August 24, 2011 at 6:59 am #

    Ok, that was mooielijk om te lezen!!!!!
    But I see you’re having fun, so that’s great! Cheers,Uma

  2. loes August 24, 2011 at 4:04 pm #

    wat heb ik gemist….Een luidruchtige buurman, en nog hom ook. Ben jij nu een doorgewinterde Hollander. Volgens buitenlanders is hier toch namelijk alles homo…..
    Kom op zeg hou het vaandel hoog. Maar details zijn altijd welkom. Weer een heel leuk stukje, het blijft genieten. Door het te lezen gaat de zon hier zomaar schijnen en de wind herlijk ruisen, onee het is weer regen!!

Leave a Reply

