Poepje en plasje…

24 Nov

Nog net op de valreep, voordat ik vanavond weer aan de slag moet, nog even een kort verslagje. En, elke keer weer als ik dan kijk naar de laatste datum dat ik een berichtje heb achter gelaten, dan verbaas ik me er weer over hoe veel een mens wel niet mee maakt in slechts een paar weken tijd. Zo kwam ik bijvoorbeeld vorige week toen ik met Ilse en Loes over Hoog Catherijne liep, Mr. Bean tegen (in Utrecht wel te verstaan– ik was weer effies in de lage landen). Stond daar zomaar voor de Steps winkel te koekeloeren! Mijn vriendinnetjes schrokken zich rot, maar -held die ik ben-, heb ik heb toch maar gevraagd of ‘ie even op de foto met ons wilde. En, dat wilde hij maar al te graag met zulke ‘lovely girls’! Ja, dat zei ‘ie letterlijk! Ilse, je krijgt trouwens een eervolle vermelding vandaag: jij bent volgens de statistics namelijk de meest trouwe bezoeker van mijn blog. Wie gaat de uitdaging aan om haar voorbij te racen? Tja, waar doe ik het anders voor? Oja, om vooral mijn emoties van me af te schrijven. Goed, ook dat.

Maar, mijn zusje Conk kan er wat van, zij is ook regelmatig actief en staat op de dikverdiende 2e plek met wel drie berichten! Phoe. En laat nu net het toeval zo zijn dat zij ons een paar weekjes terug ook met een bezoekje vereerde, dus…heb ook nog wel een leuke anecdote over haar dagen hier….over vriendjes omkopen…en kussens in koffers proppen. Weet je nog Conk? Maar, ze staan fantastisch op je bank!

Op de derde plek staat mijn nichtje Veronique. Ja, Veer, dat mag gezegd worden, die 2 berichten zijn me dierbaar! Maar, Veer is ook actief op facebook en hyves….en waarempel….vanmorgen stond er al weer een berichtje van ‘goedemorgen, hoe gaat het daar?’ op skype. Da’s nou echt lief van Veer. Typisch Veer!

Nou, vanavond dus voor het eerst in de nachtdienst. Weer een nieuwe uitdaging, net weer een beetje anders. Heb nog nooit in nachtdiensten gewerkt, dus of ‘t ‘m gaat worden… geen idee! Maar, de afgelopen 2 weken zijn eigenlijk heel prima gegaan, het vaartje zit er in, het vertrouwen bij mezelf is een beetje meer gegroeid, en tja…inmiddels heb ik ook wel begrepen van Jan en Alleman dat je vooral niet te veel in de rats moet zitten, want het legertje sukkeltjes tien tredes hoger dan ik snapt er toch geen bal van en ze nemen beslissingen waarvan je denkt…veeg je kont af met een pollepel, misschien dat de aambeien je dan in vuur en vlam zetten! Het gaat echt nergens over. De afgelopen weken kon ik bijvoorbeeld bij geen enkele terminal (laadpunt) in de Benelux product krijgen, maar…de klanten moeten wel bevoorraad worden. Tja, dan zeg ik maar tegen een chauffeur dat ‘ie in de tank moet poepen, misschien dat we het dan net redden. Nou ja. Wat een vieze praatjes zeg. Effe change of topic hoor.

Gisteren ben ik naar het museum van Miro geweest. Echt een aanrader! Ik ben niet zo zeer een Miro fan, maar het was werkelijkwaar een goede tentoonstelling: mooi opgezet, en een grote variatie van zijn werken. Picasso’s museum is lang zo goed niet, maar da’s mijn mening. Soms is het heerlijk, he, om lekker op je gemakje door een museum te struinen, zonder op de klok te hoeven kijken. Naar een groot blauw schilderij te staren en dan net weer een ander kleurtje blauw er in te ontdekken. Kan ik echt van genieten.

Zo geniet ik ook van girls movies, misschien nog wel meer. Mooie mannen, schattige chica’s en een hoop verliefde blikken. Het idee dat er nog echte mannen bestaan, zeg maar. Tja, je hoort mij niet klagen hoor. Vic heeft regelmatig een verassing voor mij in petto, en houdt nog steeds de deur voor me open, en zegt ook nog eens dat ‘ie vindt dat ik een lekker kontje heb (om toch maar even weer op de rode draad van poepje en plasje terug te komen). By the way, over smaak valt overigens ook niet te twisten – misschien ben jij toch een Picasso fan? Maar toch…voor alle meisjes onder ons: we weten waar we het over hebben, toch? ….De illusie dat ze nog bestaan…. Ok, voor mannen is dat anders, ben ik achter gekomen. Zij houden er ook van om naar lekkere kontjes te kijken, wel 22 tegelijk, maar ze moeten dan wel achter een bal aanrennen en elkaar omver duwen. Kan ik me ook best in vinden, al zeg ik het zelf. Dus, ik heb me er van de week maar voor open gesteld. Ik heb van de week in 3 dagen al 3 wedstrijden gezien. Ik support Barça! “Bar-ça, Bar-ça … oooooohhhhh Bar-ça!!!!!” Mijn i-phone gaat dan trouwens wel mee, anders verveel ik me. Maar ik ben er, en ik klap mee, en ik juig mee, en ik roep ook heel hard “BHOEEEE” als Messi omver geduwd wordt, want da’s niet eerlijk. Geloof wel dat Madrid nog steeds voor staat in de leage, dus mijn support is nog heel hard nodig. In de stront zullen ze zakken! “Bar-ça, Bar-ça … oooooohhhhh Bar-ça!!!!!”

Dikke kussen, en….wish me luck vanacht! xxx

2 Responses to “Poepje en plasje…”

  1. Sjoukje November 27, 2011 at 11:12 am #

    hahaha zus wat een leuk verhaal weer!
    ben je de nacht diensten een beetje doorgekomen?
    zullen we van de week weer even skypen?
    dikke kus xx ook voor Vic

  2. loes November 29, 2011 at 10:15 am #

    Okay, Okay, ik begrijp de hint, zal ook reageren, helaas niet als eerste maar so what… We hebben ooit tegen elkaar gezegd dat we niet van de bellerige enzo zijn. Maar zo zie je maar weer een ander land, een andere cultuur…. Goed dat ik toch niets te doen heb. Kan ik tenminste wel reageren. Vond het zeer leuk je gesproken te hebben, de volgende keer als je hier bent nemen we langer de tijd en gaan we ook heerlijk eten in die gezellige kroeg. Zoals ik op facebook al schreef heb ik dus ook gelijk zo’n jasje gehaald en ik maak me toch de blits, (of is het de blitz). Iedere keer als ik hem aandoen denk ik aan je, trouwens ook als ik mijn winterjas aan doe. Zeg dat van die pollepel en aambeien, dan moet die pollepel toch wel een aantal dagen in de sambal hebben gestaan. Misschien kan je er patent op aanvragen, volgens mij branden ze er zo af….
    Toch klint het wel hoor, ik heb nachtdienst, dan krijg ik toch allerlei visioenen van Ellen als hulpverlener maar dan wel in de zorg. Hoezo narrow minded? Maar is het bevallen? Hoevel nachten heb je gedaan , ook 4? en kon je een beetje slapen overdag. Het is natuurlijk niet heel mooi weer, maar als het zonnetje goed schijnt lijkt het mij wel wat, Heerlijk slapen op het strand, de warmte van de zon, een kleurtje krjgen zonder dat je je dood ligt te vervelen. Denk daar maar aan als je het niet meer ziet zitten. Succes en tot gauw.

Leave a Reply

