Nova vida, noves oportunitats…

9 Mar

Er is nog duidelijk een ding dat me aan Nederland verbindt…. Okay, twee dingen. Als eerste de plaatselijke bitterballen van Bar Amsterdam. Onze geurige balletjes zijn ook hier van superieure kwaliteit, en af en toe…tja, je moet jezelf toch eens wat gunnen… Als tweede: mijn dagelijkse GTST soap moment via RTL uitzending gemist. Het zogenoemde vrouwelijke ‘momentje voor jezelf’, want je moet al zo veel, en het leven is al zo zwaar. Dus gunt ge nu maar dat dagelijkse half uurtje geluk, ook al noemt iedereen je een domme koe, en ook al is het een domme-rund-programma. Vanwege onze verhuizing heb ik inmiddels al twee weken niet kunnen kijken (en ook dat heeft z’n voordelen), maar vandaag is het dan wellicht zo ver…misschien kan ik vanavond wel een paar afleveringetjes aandoen. Want, tja…we zijn verhuisd, de boel is ingericht, en vandaag is eindelijk het internet hersteld. Ik zal je niet met het wel en wee vermoeien, maar herinner je je Pepe nog? Nou, zoiets dus. Maar neen, ik was zo blij met m’n nieuwe digitale netwerk, dat ik eerst maar eens besloot jullie alleen daar over te informeren. Dus, tot op heden nog geen GTST, maar het mogelijke vooruitzicht, wetende dat we weer zo’n 60 uren niets hoeven behalve weekend te vieren, voelt heerlijk aan. Hoe kom ik nou in die blije stemming? Tja, nieuw huisje, nieuwe baan, het valt een beetje op z’n plek allemaal. Was wel even wennen hoor! Binnen een weekend verhuisd (met een koffertje in de bus heen en weer gependeld, stel je voor…), alles schoongemaakt (twee keer: oud en nieuwe huis), een bliksem bezoek aan Ikea (want het moet wel een beetje gezellig worden met kaarsjes, plantjes en nog meer zooi), en alles weer opnieuw ingericht (zie het resultaat hieronder op de foto). En een nieuwe baan…madre mia! Best heavy tussen die 3000 andere ukkels in het dorp wat HP heet, lange dagen, aardige werkdruk, en in een team van Catalaans-sprekende-Catalanen. toch heel anders dan Spaans, perdon: Castellano! Maar, ik moet zeggen, we zijn inmiddels z’n 3 weken verder, en ik heb aardig mijn draai gevonden. Met de collega’s klikt het goed, begin het Catalan al aardig te begrijpen, heb een goed idee van de werkprocesses, en waarempel, ze vinden m’n ideeen nog top ook! Ja, zo’n buitelands grietje, die zal vast wel wat exotische gedachten hebben. Nou, kom maar op! Moet je net mij hebben: kan natuurlijk mijn mond niet houden, dus toen ik vandaag opeens een microphone in mijn hand kreeg tijdens een all hands meeting… of ik mijn idee maar eens kenbaar wilde maken voor z’n 200 man, uhhhhh….ok, dan! Vast onze bitterballen cultuur. Nou ja. Vandaag hadden we een BBQ bij een van de teamleden thuis. Is echt heel leuk om het eens -met een glaasje wijn in de ene hand en een dikke worst in de andere hand- te hebben over wat anders. Wat doe je, wie ben je, en waar kom je vandaan? In plaats van: waarom volgt step A step B op, en waarom snap ik niks van die Excel formule? Dus, zo staggelt het een beetje door….weer opnieuw beginnen, maar wel met goede moed en veel zin. En, nu is het weekend…Eindelijk een normaal weekend, wat een genot! Morgen ga ik een potje golf spelen, weer eens wat anders, zo ontdek ik elke keer wat nieuws. En, morgen geven we een feestje, oftewel: Vic geeft een feestje. Ik ben uiteraard (ongewild) de chef, maar Vic doet hard zijn best de uien te snijen! En, overmorgen heeft Vic voor mij een surprice, surprice!

En, over precies 7 nachtjes loop ik, denk ik, langs de Hema aan de Steenweg, op zoek naar oordoppen of lipgloss. Jawel… over precies 7 dagen ben ik Hema drop aan het inslaan: ik ben voor een bliksem bezoek in Nederland voor een bruiloft. Zorgen jullie voor mooi weer, dan breng ik gezelligheid in de tent. Heb mijn feestjurk inmiddels gevonden, met mega hoge sexy hakken en al….laten we hopen dat ik die Steenweg tegeltjes overleef…phoe phoe!

Bon cap de setmana!

One Response to “Nova vida, noves oportunitats…”

  1. Cor March 9, 2012 at 8:17 pm #

    He el, wat een leuk huis, ziet er gezellig en knus uit!!
    Geniet er lekker van en ik kom het snel bekijken 😉
    Dikke kus van Yvonne

Leave a Reply

