Long live the Queen…en het kabinet!

28 Apr

Long live the Queen!Ik ben helemaal voldaan volgepropt  met frikandellen, kroketten, bitterballen….en het mooiste van alles is dat ik er nog een reserve potje zelfgemaakte satesaus aan heb overgehouden, staat nu in de koelkast te wachten op dat ene speciale prachtmoment aankomende week. En ik heb een nieuw voorraadje leesvoer van Suzanne Vermeer en Simone van der Vlucht aangeschaft op de vlooienmarkt. Wat blijkt? Dat ik vandaag die paar boeken heb gekocht van de kinderen van Michael Reiziger! Ik dacht al…wat een bekende kop heeft die vent toch, niet dat het de meest aantrekkelijke kop is, maar zeker een die je nog lang zult herinneren! Ik heb mijn 5 boeken dus weten af te dingen naar 14 euro… niet dat zijn kids er erg om verlegen zaten om er nog een extra euro bij te chargen… Maar goed, ik had dus geen idee dat ik daar met een Barca veteraan aan de praat was… Had ik nou maar een handtekening voor Vic gevraagd. Wat een ukkel ben ik toch! Wel een super sympatieke vent, hij vond mijn bitterballen erg lekker. Ja, want ik heb dus vandaag echt het beste werk ooit verricht. Ik had me aangemeld als vrijwilliger, en meteen kreeg ik de ere baan: broodjes serveren! Man, wat heb ik een hoop van  die gouden balletjes verkocht! Jawel, Koninginnedag wordt hier gewoon een paar dagen eerder gevierd. En, het was superleuk! Wat een heerlijke oerholandse traditie is het toch…

Maar, we hadden van de week nog meer feest in Barcelona! Het was ‘Dia de St. Jordi’. De traditie schrijft voor: Meisje koopt een boek voor de jongen, en jongen koopt een roos voor het meisje. De rozenprijzen schieten omhoog deze dag, wat goed is voor de Nederlandse handel, want ik kwam overal rozen tegen die gewikkeld waren in papiertjes van Nederlandse kwekers. Ik had dus ook een boek gekocht voor Vic. Een boek over een nieuw populair dieet, zeg maar de Spaanse versie van Sonja Bakker, iedereen heeft het er over. Vic wil spierballen, en een strakke buik, dus denkt ‘ie dat ‘ie meer proteine moet eten en minder weet-ik-veel-wat, en dat is precies wat dit dieet dus ook voorschrijft. Ik vind het allemaal onzin, maar goed, wil mijn liefste laten weten dat ik altijd achter hem sta, dus leek me dit wel een goede keus. Werd toch niet echt gewaardeerd. Hij wilde toch liever een Barca boek. Nou, dan vind ik zijn roos ook niet mooi! Bheee! Maar, ik mag niet klagen….vorig weekend heeft ‘ie me een heerlijk weekend gegeven in Valencia. Fantastische stad, het was er heerlijk, we hebben genoten! Dus, zoals ik zei…. St. Jordi is dus echt een super leuke dag. Verliefde stelletjes scharrelen over de straten, op zoek naar die ene perfecte roos of dat ene spannende boek. Dames lopen met een roos in de hand en de heren met een tasje van een boekenwinkel onder de arm. Ik heb ook boeken verkocht! Op mijn werk had ik me aangemeld als vrijwilliger, en de opbrengst kwam ten goede van een plaatselijke stichting die daklozen helpt. Ja, ik doe nogal wat goeds voor de medemens, vrijwilliger hier, vrijwilliger daar….bel me maar!

Dat doet me denken aan nog een andere vrijwilligersklus die ik sinds kort heb opgepakt. Ik organiseer activiteiten voor een ‘Meetup Group’, zie: http://www.meetup.com/Barcelona-International-Expats/ ! Vorige keer had ik al verteld over de hike naar de pyreneeen, dat was een groot succes. Afgelopen weekend had ik een picknick georganiseerd aan het strand. Was helaas een minder groot succes. Sterker nog, het was een blamage! We zijn verkast naar een park vlakbij omdat het weer nogal tegenzat (lees: de bordjes waaien het strand over…) Barcelona heeft de reputatie van mooi weer, maar ook hier kunnen er donkere wolken aan de hemel verschijnen. Bijna niemand kwam opdagen, terwijl 25 mensen hadden gereserveerd en 28 mensen op de waiting list stonden. En dan krijg ik ook nog van die lullige mailtjes van mensen die het niet leuk vonden dat ze op de waiting list stonden, of dat ze het niet konden vinden, of dat het sowieso geen leuk event was…. Alsof het mijn schuld is als het shit weer is, en dat de ruime meerderheid dan niet even beschaafd afzegt, zodat iemand anders mee kan gaan die wel al het werk waardeert… Weer een bheee moment!

En nu heb ik dus een misselijk-wordende dikke darm volgepropt met bitterballen,  maar het ergste nog is de combi met de hangover van gisterenavond. Het was TE gezellig, en het werd TE laat, en de drankjes waren TE lekker, en de wekker ging simpelweg TE vroeg. Nu zit ik uitgepuft op de bank, Vic is bij vrienden op bezoek. En dan zit ik toch weer even op www.nu.nl om te kijken of ze er met z’n allen al uit zijn. Doet ‘ie het of doet ‘ie het niet…Mark Rutte in de rol van Peter Jan Rens! Okay, en dan wil ik nog een klein rotopmerkingetje toevoegen over de crisis in Nederland….die  vent met die mop op z’n kop is niet goed snik, maar toch hebben we er zelf voor gekozen! Ik snap niet hoe we nu met z’n allen onszelf zo voor schut kunnen zetten, de wereld lacht ons uit! Geloof je me niet? Kijk maar eens op: http://www.bbc.co.uk/news/magazine-17833548 Ik ben in shock! Spanje maakt er een pestbende van, maar ons landje, het Duitse kleine broertje, doet er net zo hard aan mee… Ik heb vandaag gelijk maar even geinformeerd bij al die Hollanders hoe ik een stembiljet thuisgestuurd kan krijgen….

Mijn roosje!Maar goed, binnenkort zal ik wel meer pikante ins en outs te horen krijgen…. We krijgen een hele hoop bezoek de aankomende twee weken. Eerst een vriendin uit Mexico, dan mijn beste vriendin uit Nederland, dan een vriendin van Vic uit Andalusie, en dan nog mijn zus en aanhang. Hotel van Haastert is weer geopend, en ik vind het heerlijk! Zal de zomer nu eindelijk komen? We hebben nog steeds niet de beste service: je moet het doen met een crusli papje als ontbijt en een bedbank voor de nachtrust. Maar ach, wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd!

Mensen, ik zou zeggen, doe maandag nog een proost voor mij op Bea! Ik ben aan het werk, maar zal het pakje van Maxima goed bestuderen. Het is de leukste dag van het jaar, geniet ervan. Ik zal jullie allen missen! Ik hoor mijn vriend bij de Mick O’ Connells al zingen…Naaaaaaaaa, na na nananaaaaaaaaaaaaaaaa….Nanananaaaaaaaaaaaaaaaaaaa….hey Jude! Have fun! Dikke kussen!

One Response to “Long live the Queen…en het kabinet!”

  1. Veer April 29, 2012 at 4:42 pm #

    Lieve El,

    Wat was het gisteravond gezellig op het feestje van oom en tante.
    Gefeliciteerd wat een leuk nieuws die je zus de familie gaf.
    Je andere zus om 12 uur jarig, het feest der zotten was weercompleet.

    De gekke hadden hun hele WK outfit van de zolder gehaald en jawel tante toos uit de jordaan was ook aanwezig.
    De polonaise is weer gelopen en het was een heerlijk buffet.
    Wat heb je een hoop gemist.

    Maar goed nu even een reply op je artikel.
    Michael Reiziger is inderdaad niet de mooiste. Maar als ik jouw zo hoor dan staat hij nog wel met beide beentjes op een laag plateau. (op de grond)
    Als ik had geweten dat je nog boeken van Simone van der Vlugt zocht had ik je ze wel op kunnen sturen.
    Ik heb er hier ook nog een paar liggen en allemaal snel uitgelezen. Wat een schrijfster, heerlijke boeken en je wordt meegezogen in het verhaal.

    Ik heb pas geleden het boek van Nelson Mandela als cadeau gekregen.
    Behoorlijke pil waar ik nog aan mag beginnen. 🙂

    Jammer dat je evenement in het water viel, maar ach de volgende keer zul je de mensen die op de wachtlijst stonden als eerste uitnodigen.

    Voor de rest qua kabinet is het hier een drama.
    Die kamerolifant van een De Jager heeft in anderhalve dag een “akkoord” bereikt, maar wij als burger kunnen opdraaien voor alle kosten. Gek he dat “babyface” (Rutte) er na 7 weken nog niet uit was. Kortom Nederland gaat de boeken in als het land met het onbetrouwbaarste kabinet.

    Het weer is hier helemaal niet denderend en de zomer is hier nog ver te zoeken evenals het voorjaar.
    Het lijkt hier wel herfst met die wind en regen.

    Over een kleine 4 weken zal er een nieuwe Moons worden geboren dus we hebben een leuk vooruitzicht.

    Wij gaan morgen de koningin toejuichen en feesten, althans als de weer goden ons gezind zijn.

    Tot de volgende Blog.

    Liefs je nichtje,

    Veer

Leave a Reply

