Germany rules…

10 Jun

Hallo lieve mensen!

Zo. Zullen we het eens even gezellig hebben over de Spaanse banken crisis…of…is voetbal een beter thema op dit moment? Ja, ik kom met blije berichten. Niet getreurd, volgens Rajoy gaat het er nog effies hard aan toe, maar Spanje is niet in crisis, het zijn alleen de banken maar. De werkloosheid zal nog verder stijgen, de uitkeringtrekkers zullen toenemen, maar snel, heel snel zal het beter worden. Rapiddddooooo! En ook Rutte is positief, volgens hem gaat Spanje alle 6000 miljoen aan hem terug betalen. Ooit! Geen garantie, dat wilde ‘ie er nog wel even bij zeggen, maar…het komt allemaal goed. Aangezien ik zo’n vertrouwen heb in mijn beide leiders, ben ik dus ook zeer positief gestemd. Het enige waar ik nu nog mee zit zijn alle persoonlijke aanvallen. Zo, Ellen…hoe denk jij dan dat we het in Spanje moeten doen? Wat vinden die Hollanders nou eigenlijk van de Spanjaarden? Uhhhh, kun je daar ooit een goed antwoord op geven? Als ik vertel wat ze allemaal wel niet fout doen hier, dan maak ik mezelf niet echt populair. En ik had toch al zo veel vrienden…. En, als ik vertel wat ik denk dat NL moet doen (met captain Merkel aan het roer), nou….dan kan ik mezelf wel meteen compleet afschrijven, want hoe halen die lompe, rijke noordelingen het toch in hun arrogante kop om nee te zeggen tegen die europapiertjes. Samen staan we sterk, dus…ik draai er maar een beetje omheen. Vandaag had ik een picnic georganiseerd. Er waren ook twee Duitse meisjes. Die hadden het nog net iets zwaarder dan ik.

Inmiddels zou ik wel een goed lopend zaakie hier kunnen starten, want sinds ik op mijn werk heb verteld dat ik mijn zuur verdiende centjes linea recta door stuur naar de ABN in Nederland, vragen opeens heel veel mensen me of er mogelijkheden zijn om daar nog een rekeningetje te openen. Tja, mensen…leren we het dan nooit? Bottom line: de Spaanse cultuur, die wij zo heerlijk vinden omdat je er even niet herinnerd wordt aan het Nederlandse calvinisme en de doe-maar-normaal-dan-doe-je-al-gek-genoeg-conservativiteit, heeft dus ook zijn keerzijde. Oja, behalve het mooie weer en de tapas, de lang-leven-het-leven- en maak-je-niet-druk mentaliteit is het nu vooral, en eigenlijk altijd al geweest, de pakken-wat-je-pakken-kunt-drang die er voor zorgt dat het hier niet goed gaat. Gevoel van solidariteit is er wel, maar eigenlijk ook he-le-maal niet. Ieder vecht voor z’n eigen hachie, en elk individu doet wel iets wat eigenlijk net niet door de beugel van. Het begint al bij het voordringen bij de bakker, of een dubbele uitkering, of een per ongeluk verkeerd ingevulde tax declaration. Het is allemaal net niet corruptief, maar als je het domino effect bij elkaar op telt, dan is het opeens een heel land in crisis. Oh wacht… Correctie: dan zijn het in ene alle banken van een heel land in crisis. En de aanvoerders van de garde zijn de politici zelf, en natuurlijk ook de koninklijke familie die regelmatig net niet het goede voorbeeld geeft. Hebben jullie gezien dat er bij de Copa de Rey finale (Barca tegen Atletico Bilbao – beide clubs uit regios die onafhankelijk willen worden van Spanje) , de koninklijke familie niet echt hartelijk ontvangen werd? De toeschouwer zongen over elephantes…oftewel…. kleine, schattige, jonge olifantjes, die afgeschoten worden door de koning tijdens z’n jaarlijkse hunterstripje in vredig Africa…terwijl z’n eigen land in crisis is! Als ik kampioen vrienden maken ben, dan pakt hij het nog een stukje beter aan. Beter hou ik m’n mond, maar dan voel ik me weer een hypocriet. Dus zeg ik toch genuanceerd wat ik denk. En, ik denk een hele hoop. Maar eigenlijk mag ik Spanje op m’n knietjes danken dat ik elke dag hier mag genieten van de zon, de cultuur, en af en toe m’n peper mag vergeten. Hij zit er echt nog wel hoor, maar af en toe houdt ‘ ie zich koest.

Voetbal….ach…ik heb nog hoop! Als Nederland het niet wordt, laten we dan hopen dat die Spanjaarden er nog wat van maken. Nou ja, misschien ook leuk als Croatie het eens wordt… het roer moet om in Europa, laten we dan maar beginnen met een verassende EK kampioen.

Als Germany het maar niet wordt!

Dikke kussen!

PS: Hoe zijn de Bavaria jurkjes dit jaar? Ik mis de oranje gekte. Hier doen ze nog niet eens een rood sjaaltje om!

One Response to “Germany rules…”

  1. Veer June 10, 2012 at 10:40 pm #

    Nou El het was weer een stukje om te lachen 🙂
    De oranje gekte is hier in nederland niet heel overdreven.
    Nederland zit in een crisis want, de nederlandse voetballers hebben last van een ego crisis en verliezen met 1-0 en de hollander verliest al het geld uit zijn portemonne.
    Viva Hollandia!!!
    Ik zeg stuur die hollanders lekker naar huis en laat Portugal maar winnen.
    Spanje, is een mooi land, maar dat hun winnen is niet gewenst want de pijn van 2 jaar geleden zit nog diep 😉 En Duitsland nou dat is wel duidelijk denk ik………

    A lot of kisses
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Leave a Reply

