Het is zomer…love is in the air!

12 Aug

Terwijl in Nederland de wolken grijs kleuren van alle uitwaaiende barbecues, en de terassen van de Neude volgeboekt zijn, schijnt het zonnetje hier ook vollop! Spanje is in de ban van hittegolven, brandende bossen en toeristen die goedkope sangria naar binnen gooien om af te koelen. De stad is gekleurt met buitenlandse, witte benen die wel een tintje kunnen gebruiken, en de Catalaan is ver te zoeken. Iedereen is de verkoelende kust aan het opzoeken, want waarom ver weg gaan als het paradijs aan je voeten ligt? Met als gevolg: Het inmense kantoor van HP is practisch leeg, op een dwaze enkeling zoals mijzelf na. Nou, en wat doe ik dan….dan stuur ik maar 4 ‘friendly reminders’ op mijn mailtje die al 3 weken uitstaat, aan de persoon Y die persoon X vervangt. Maar dan is persoon Y er ook weer niet, en persoon Z weet niet precies waar het over gaat (of is bang dat ‘ie een verkeerd antwoord geeft, want zo zijn ze dan ook wel weer hier…) en dat alles zorgt er voor dat de boel behoorlijk stil staat.

Dus wat doe ik dan? Gewoon lekker tranquilo…nu toch iedereen weg is…. Ik ben in de ban van mijn nieuwe zomerse bouquet reeks, dus dat lees ik dan een beetje in mijn pauze als afleiding. Ok….. en voor de pauze…. en na de pauze, en in de trein, en op het strand… Ja, ik ben geraakt. En waardoor dan wel? Nou, geen idee of dit al een collector’s item is in Nederland, maar wereldwijd verkocht deze sterrenauteur veel sneller dan Harry Potter’s mevrouw Rowling: toprecords in the USA en UK!. Zie voor deel 1: http://en.wikipedia.org/wiki/Fifty_Shades_of_Grey. Het is een nogal erotische trilogie over meneer Grey en mevrouw Steele, een rijke en oh-zo-lekkere engerd getekend door een heftig verleden versus een jong, naief studentje. Alias Richard Gere en Julia Roberts in Pretty Women, dus. Ze houden er een nogal heftig sexleven op na, maar gedurende het verhaal groeien ze naar elkaar toe, en gaan heel intens van elkaar houden. Okay, mannen….haak maar af, ik snap het wel.

Voor de vrouwen onder ons, ik zal nog even vertellen: In deel 1 ontmoeten ze elkaar, maar het blijft een beetje ‘vies’. Van de eerste sexscenes krijg je nogal rooie oortjes, maar dan al snel wordt het gewenning. Tja…ook dat kan met sex, zelfs op dit niveau! Eerlijk gezegd…het wordt eigenlijk een beetje saai, en na alle tuigjes, boeitjes en weet-ik-veel-wat-voor-andere-tools lees er wel eens overheen. Maar…de liefde is bloeiende, dus toch blijf je geboeid. In deel 2 slaat het om in echte liefde, en…wow, wat voor één! Ik leer hier echt heeeeeel veel van. Hoe mannen denken, hoe vrouwen denken, hoe te communiceren, hoe onvoorwaardelijk van elkaar te houden, hoe gecompliceerd een relatie wel eigenlijk niet is…. Hartverscheurend, en volgens mij hebben we allemaal wel eens onze ups en downs. Ik zit er bij, en keer er naar, dat idee zeg maar. Maar…dan met een zakdoek en jankende ogen. En, dan…deel 3, daar ben ik dus nu in bezig, en kan niet wachten tot het uit is. Ik weet nog steeds niet of ik meneer Grey nou wel of niet leuk vind. Ik heb stieken al de laatste pagina’s gelezen, en die deden me geen goed. Iemand die het al uit heeft en niet schroomt zijn/ haar mening te delen? Ja, je moet er wel voor uit durven te komen dat je deze boeken leest, hoor! Ik heb begrepen dat er zelfs al boeken in de omloop zijn met een andere kaft, zodat niemand weet dat je het leest… Tja, je zou het zomaar in de pauze lezen met je baas voor je…die vreest het ergste! Hahaha! Tja, en wat is dat dan, dat dit me zo boeit? De sex is echt over-the-top, wie doet er nou 10 keer handstand op een dag? Maar, het verhaal eromheen is heel mooi: voor mij plaatst het op een of andere manier een hoop dingen in perspectief. Ik moest er vandaag opeens keihard om huilen. Midden op het strand. Ja, sta ik effies voor aap! Gelukkig was Vic mijn perfecte Mr. Grey, en zei ‘ie net de juiste woorden.  Kijk, als zo’n sex boek dat te weeg brengt…dan moet het toch ergens goed voor zijn. Dus, dames…schroom niet, schaam je niet…lees het! Heren….voor jullie geldt hetzelfde: staan hartstikke goede tips in, voor een bijzonder appetitelijke vrijpartij! Lang leve de liefde.

Nu maar hopen dat het goed af loopt. Deel 3 moet het ware geluk brengen. Anders ben ik zooooo teleurgesteld!

Dikke love hugs!

Ellen

2 Responses to “Het is zomer…love is in the air!”

  1. Ilse August 13, 2012 at 1:08 am #

    Jeemig Elena. Reclame voor n trilogie! Ff commissie vragen! Nu moet ik ze ook maar gaan lezen 😉 xxik

  2. Michelle August 14, 2012 at 7:32 pm #

    Leuke boeken he! Heb deel 2 bijna uit. X

Leave a Reply

